شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

تجهیزات پزشکی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

ویروس کرونا با بدن ما چه خواهد کرد ؟

در چند روز گذشته شیوع ویروس Corona به یکی از اخبار داغ تبدیل شده است. برخی از مهمترین و متداول ترین سؤالات شما در مورد این ویروس جدید عبارتند از: ویروس کورونا چه تاثیری در بدن ما دارد؟ به کدام قسمت از بدن ما حمله می شود؟ چه علائمی وجود دارد و چه کسی احتمال ابتلا به این بیماری را دارد یا خطر مرگ دارد؟

چگونه می توان از تاج جلوگیری کرد؟ درمان Coronavirus چیست؟ در این مقاله ابتدا شما را با علائم تاج آشنا می کنیم و سپس توضیحات مفصلی درباره تأثیر این بیماری بر روی بدن و عوارض ناشی از تاج گذاری می خوانیم. سرانجام ، ما درمورد افرادی که مبتلا به عفونت کروناویروس هستند ، آمارهای کلی ارائه می دهیم با ما باشید.

ریه ها اولین نفری هستند که توسط تاج حمله می شوند. تب ، خستگی و سرفه خشک علائم شایع در بیماران بیمارستانی است. این علائم می توانند طی 2 تا 14 روز از شروع بیماری بروز کنند.


اما همه افراد این علائم را ندارند و علائم زیر را می توان ذکر کرد:


تنگی نفس 31٪؛

11٪ درد عضلانی؛

سرگیجه 9٪؛

8٪ سردرد؛

گلو درد 5٪.

اما آسیب های ناشی از ویروس ، به ویژه در بیماری شدید ، می تواند سایر قسمت های بدن را هدف قرار دهد.

منابع معتبر از بیش از 75000 مورد تاج و بیش از 2000 مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان خبر می دهند ، با این حال ، دانش ما در مورد این بیماری هنوز بسیار محدود است.

coronavirus با بدن ما چه می کند؟

سرعت دستگاه اس اچ ار

ویروس جدید کرونا که از نظر علمی به عنوان COVID-19 شناخته می شود ، علت بیماری تنفسی است و ریه ها اولین نفری هستند که به این بیماری مبتلا می شوند. اما نکته بارز در مورد coronavirus این است که می تواند اثرات مخربی نه تنها در ریه ها بلکه در موارد شدید در سایر قسمت های بدن نیز داشته باشد. آسیب دیدن سایر قسمتهای بدن لزوماً ناشی از عفونت مستقیم با ویروس نیست ، بلکه ممکن است به دلیل واکنش بدن به عفونت باشد.

سرعت دستگاه اس اچ ار

با توجه به اینکه قابلیت تعداد 20 شات در ثانیه را دارد همین موضوع باعث شده تا سرعت کار با دستگاه نسبت به دیگر دستگاه ها بسیار بالاتر برود و این نکته یکی نقاط قوت این دستگاه بی‌نظیر است. که میتواند احتمال سوختگی و ناراحتی را افزایش دهد. به علاوه دستگاه اس اچ آر برای انواع تیپ های پوستی کاملا بی‌خطر است و حتی می‌تواند برای پوست های سبزه نیز استفاده شود.

سرعت دستگاه اس اچ ار

به طور معمول لیزر کامل یک بدن توسط اپراتور در حدود 90 دقیقه زمان نیاز است ولی در صورتی که با دستگاه اس اچ آر تنها 45 دقیقه زمان نیاز است. و بخش عمده ای از آن تبدیل به گرما می‌شود.

در این روش می‌توان هندپیس را بصورت پیوسته بر روی موضع مورد نظر حرکت داد و همزمان شات زد، که این خاصیت باعث افزایش بسیار چشمگیر سرعت انجام فرایند درمان می شود .

یکی از ویژگی های بی‌نظیر دستگاه اس اچ ار انرژی گرمایی آن به فولیکول مو می‌باشد که این تکنولوژی برخلاف دیگر دستگاه ها مانند IPL که انرژی بالایی را به یک باره وارد پوست می‌کردند و باعث درد و یا سوزش و یا حتی سوختگی نیز می‌شدند. بطوری که با یک دستگاه اس اچ آر قادر خواهید بود موهای کل بدن را در عرض 30 دقیقه از بین ببرید.

دستگاه SHR چیست

دستگاه SHR مخفف Super Hair Removal می‌باشد که از جدیدترین متد روز برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود. در دستگاه اس اچ آر از روش تلفیق دو روش IPL و لیزر دایود است، که در دستگاه اس اچ آر و ایلایت از لیزر منبع نور همان لامپ زنون استفاده شده در IPL ها می‌باشد ولی با این تفاوت که همانند لیزر دایود قادر است در هر ثانیه ۲۰ شات شلیک کند.

در این روش انرژی به قطعات کوچک تر تقسیم می‌شود و در تعداد دفعات تکرار بالا به پوست وارد می شود که باعث می گردد علاوه بر سرعت بالا و بدون عوارض بودن فرایند، اثربخشی نیز بصورت چشمگیری افزایش می یابد. دستگاه اس اچ آر از طول موج ۶۴۰ تا ۹۵۰ نانومتری استفاده می‌کند.

با این توصیف، فولیکول مو به چنین طیف گسترده ای از نور نیاز ندارد و بخش عمده ای از آن تبدیل به گرما می‌شود که میتواند احتمال سوختگی و ناراحتی را افزایش دهد. به علاوه دستگاه لیزر اس اچ آر shr برای انواع تیپ های پوستی کاملا بی‌خطر است و حتی می‌تواند برای پوست های سبزه نیز استفاده شود.

آرنا گستر به جرئت می‌تواند به شما تضمین دهد که لیزر با دستگاه اس اچ ار هیچگونه عوارض جدی به همراه نداشته و کاملا قابل اعتماد می‌باشد و تنها عکس العمل پوست بعد از انجام آن کمی قرمزی پوست هست که نشان از تخریب فولیکول مو داشته و کاملا طبیعی است که بعد از چند دقیقه به حالت عادی باز خواهد گشت.

خوشبختانه در روش دستگاه لیزر اس اچ آر این دغدغه وجود ندارد. چون همان طور که اشاره شد اساس کار دستگاه SHR انرژی کم با تعداد دفعات تکرار بالا می باشد. لیزر رفع موهای زائد لذا هر چقدر که میزان انرژی زیاد انتخاب شود، این انرژی به بسته های کوچکتر تقسیم می شود و در نتیجه درمان کاملا بدون درد و عوارض خواهد بود و از سوی دیگر جذب انرژی بالا خواهد بود و اثربخشی بسیار مطلوبی حاصل می شود.

روش دستگاه SHR قادر است در هر ثانیه ۱۰ بار شلیک می کند.(برعکس IPL های نسل قدیم که در هر ثانیه یک شات شلیک می کنند.) لذا فرایند درمان بصورت in motion خواهد بود. یعنی دیگر لازم نیست همانند دستگاه های نسل قدیم، هندپیس را روی یک نقطه قرار دهید، شات بزنید و دوباره برای شات بعدی جای هندپیس را تغییر دهید.

عامل مهم در اثربخشی، جذب انرژی می باشد. هر چقدر میزان انرژی تخلیه شده بیشتر باشد، سهم بیشتری از آن جذب شده و اثر بخشی افزایش می یابد. اما به این نکته هم باید توجه داشت که تخلیه انرژی بالاتر، باعث افزایش انرژی بیشتر در سطح پوست نیز می شود که درد و احتمال عوارضی همچون سوختگی و التهاب را افزایش می دهد.

1